Crayon Consulting logo

Forvaltningsteam

Forvaltningsteam kan levere nøkkelkompetanse og organisereforvaltningstjenesten gjennom en Service management tjeneste, Crayon Consulting Services.

17.06.2025

Lesetid: 3 min

Forvaltningsteam kan levere nøkkelkompetanse og organisere forvaltningstjenesten gjennom en Service management tjeneste, Crayon Consulting Services.

For kunder som er i forvaltningsmodus på sine løsninger, der det ikke er større nyutviklingsprosjekter, kan vi i Crayon Consulting levere et dedikert CCS-team.

CCS leveres av et dedikert team med spisskompetanse på Optimizely CMS, inkludert følgende leveranser: Service Manager, IT Service Management System, CCS Support, CCS Helsesjekk og CCS Monitorering.

CCS Service Manager: En dedikert Service Manager med teknisk kompetanse vil sikre en stabil løsning. Mange konsulenter er sertifiserte innen Optimizely-plattformen. Service Manageren håndterer support og ressursbehov, og fordeler oppgaver i samsvar med avtalens krav til responstid.

IT Service Management System: Kunde får tilgang til et web-basert IT Service Management system, vanligvis Jira eller GitHub, for å melde inn oppgaver og feil. ITSM gir oversikt over oppgavestatus og prioritering.

CCS Support: Leveres hverdager mellom kl. 08.00 til 16.00. Norske offentlige høytids- og helligdager er unntatt. CCS Support vurderer henvendelser og igangsetter feilretting. Supportsakene klassifiseres som «incident» eller «request». Responstidstabell:

responstider

responstider

CCS Helsesjekk: Periodiske sjekker utarbeider rapporter med funn og anbefalinger. Rapporten gjennomgås med kunden, og tiltak drøftes.

CCS Monitorering: Automatiserte varslinger minsker responstiden. Varslinger fra drifttsplattform videresendes til Konsulentens ITSM løsning og klassifiseres som incidents.

Vedlikeholdsavtale utenfor arbeidstid

Vedlikehold utføres vanligvis mellom kl. 08.00 og 16.00. Ønskes overvåking utenom arbeidstid, kan CC allokere ressurser etter avtale. Beredskap må bestilles minst én uke før oppstart eller fire uker for juli. Beredskap kan avtales både på arbeidsdager og helligdager. Produksjonssetting av kildekode kan avtales på forhånd utenom ordinær arbeidstid etter avtale.

Håndtering av kritiske feil

Beredskap håndteres som A-feil og meldes inn via ITSM. Feil vil rettes så raskt som mulig for å unngå ekstra kostnader. ITSM er tilgjengelig hele døgnet for kunde, også utenfor ordinær arbeidstid. Ønskes det ytterligere overvåking av løsningen utover arbeidstid, kan dette avtales i egne avtaler med kunde.

Prisbetingelser forvaltningstjeneste

Fast månedlig pris for drift/forvaltning og support: 9 000 kr per måned (108 000 kr per år).

Prisbetingelser for arbeid utenom ordinær tid

påslag priser

påslag priser