Dynamics 365: Din komplette CRM-løsning
Dynamics 365 Customer Engagement er Microsofts produktfamilie med forretningsapplikasjoner, designet for å hjelpe organisasjoner med å administrere og optimalisere ulike aspekter av virksomheten sin, som salg, markedsføring, kundeservice og prosjektstyring.
Funksjoner
Dynamics 365 Customer Engagement inkluderer en rekke apper som er designet for å dekke ulike behov, men hvor datagrunnlaget kan være det samme.
Ved å lagre all kundedata på ett sted vil man kunne utnytte dataene på en helt annen måte og gi kunden en bedre og mer profesjonell opplevelse. For eksempel vil salgsavdelingen kunne kontakte leads markedsavdelingen genererer fra nettsiden eller kampanjer, markedsavdelingen vil kunne utnytte kontaktregisteret til selgerne og kundeservice vil få god nytte av markedsavdelingen for å sende ut nyhetsbrev og viktig informasjon om ulike produkter og tjenester.
Markedsfører Sarah Hansen holder digital opplæring i Teams for kunde i Dynamics 365 Customer Insights and Journeys, også kalt markedsmodulen.
Våre fokusområder
Sales
Felles og strømlinjet salgsprosess, salgsaktiviteter og tilbud, innsikt via rapporter, dashboards og kunstig intelligens - dette er viktige elementer for å gi potensielle og eksisterende kunder en profesjonell opplevelse.
Crayon Consulting har lang erfaring med å tilpasse Dynamics 365 Sales modulen til deres arbeidsprosesser slik at dere får en komplett salgsløsning med økt datakvalitet og enkel tilgang til kundeinformasjon.
Customer Insights and Journeys
Målrettet segmentering, enkel og effektiv epostmarkedsføring, eventhåndtering og analyser - bruk datagrunnlaget i Dynamics 365 Customer Insights for å forbedre markedsføringsstrategiene deres og bli bedre kjent med hvordan kundene tar dette imot.
Crayon Consulting hjelper dere med å komme i gang med Dynamics 365 Customer Insights modulen slik at dere kan skape engasjerende nyhetsbrev, få full oversikt over påmeldinger til eventer og webinarer og å treffe de riktige kundesegmentene.
Customer Service
Håndter saker og henvendelser, gi kunden tilgang til FAQ-seksjoner og "Min side" funksjonalitet via nettsiden, administrer serviceavtalter og få hjelp av kunstig intelligens for å tilby den beste tjenesten og analysere tilbakemeldinger fra kunden. Dynamics 365 Customer Service er en omfattende løsning for effektiv kundeservice.
I Crayon Consulting har du en partner med lang erfaring på området og som kan være gode rådgivere for hvordan dere kan øke kundetilfredshet gjennom enkle grep.
Fordeler
Ferdigbygd funksjonalitet: Bruk mindre tid på å bygge komplekse, automatiserte prosesser.
Integrert med Microsoft 365: Dynamics 365 er tett integrert med Microsoft 365-applikasjoner som Outlook, Teams og SharePoint.
En del av Power Platform: Organisasjoner som bruker Dynamics 365 kan dra nytte av Power Platform-verktøyene for å tilpasse og utvide funksjonaliteten, som Power Automate, Power BI og knytning til andre Power Apper.
Skreddersydd tilpasning: Appene kan enkelt tilpasses og utvides for å møte organisasjonens unike behov ved å legge til tilpassede felt, skjemaer, arbeidsflyter og integrasjoner med andre datakilder.
Sikkerhet og etterlevelse: Microsoft investerer i sikkerhet og samsvar med gjeldende lover og forskrifter, noe som hjelper organisasjoner med å beskytte kundedata og å overholde regler som GDPR.
Skalerbarhet: Plattformen kan vokse i takt med organisasjonen og tilpasses endringer i virksomheten.
Mobilitet: Appene er tilgjengelig på mobil og nettbrett, noe som gjør at dere kan få tilgang til viktig kundeinformasjon hvor som helst og når som helst.
Ofte stilte spørsmål
- Hva er Dynamics 365 Customer Engagement?
Dynamics 365 Customer Engagement er en del av Microsofts produktfamilie med forretningsapplikasjoner designet for å hjelpe organisasjoner med å administrere og optimalisere virksomheten sin innen salg, markedsføring, kundeservice og prosjektstyring. - Hvilke hovedfunksjoner tilbyr Dynamics 365 Sales?
Dynamics 365 Sales tilbyr en felles og strømlinjet salgsprosess, salgsaktiviteter og tilbud, samt innsikt via rapporter, dashboards og kunstig intelligens for å gi kundene en profesjonell opplevelse. - Hvordan kan Dynamics 365 Customer Insights forbedre vår markedsføringsstrategi?
Med Dynamics 365 Marketing kan dere utnytte målrettet segmentering, enkel og effektiv epostmarkedsføring, eventhåndtering og analyser for å forbedre markedsføringsstrategiene og bli bedre kjent med kundenes respons. - Hvordan kan Dynamics 365 Customer Service forbedre kundeservice?
Dynamics 365 Customer Service tilbyr en omfattende løsning for effektiv kundeservice, inkludert håndtering av saker og henvendelser, FAQ-seksjoner, “Min side” funksjonalitet og støtte fra kunstig intelligens for å analysere tilbakemeldinger fra kunden. - Hvordan kan Crayon Consulting bistå med implementeringen av Dynamics 365?
Crayon Consulting kan bistå med innsiktsarbeid og analyser, endringsledelse og trygg innføring, utvikling og lavkode, samt migrering av data for å sikre en vellykket implementering av Dynamics 365 i deres organisasjon. - Kan Dynamics 365 integreres med andre systemer?
Ja! Dynamics 365 kan integreres med andre systemer, både fra Microsoft og andre leverandører. Dynamics 365-integrasjoner omfatter API-støtte, sanntids-synkronisering av data, og skalerbahet.
Hvilken løsning er riktig for dere?
Valget mellom Dynamics 365-apper og Power Apps avhenger av de spesifikke behovene og kravene dere har. Ofte kan organisasjoner dra nytte av både Dynamics 365 og Power Apps avhengig av spesifikke bruksområder og krav. Sammen utgjør disse produktene en kraftig pakke for digital transformasjon og forbedring av forretningsprosesser. Her er noen retningslinjer for når du bør vurdere å bruke Dynamics 365-apper og når Power Apps kan være mer hensiktsmessig:
Dynmics 365 App
Dynamics 365 inkluderer ulike apper som er spesialisert for ulike forretningsområder, som Dynamics 365 Sales, Customer Insights og Customer Service. Appene er ferdigbygde og har mye innebygget logikk, funksjonalitet og kunstig intelligens som kan brukes "ut av boksen". Appene kan enkelt tilpasses deres behov og arbeidsprosess og man kan raskt komme i gang med løsningen.
Bruk Dynamics 365 dersom dere har behov for typiske arbeidsprosesser for salg, markedsføring og/eller kundeservice og ønsker å komme fort i gang.
Power App
Power Apps gir deg muligheten til å bygge egendefinerte apper fra bunnen av, slik at man kan opprette nøyaktig den funksjonaliteten dere trenger, uavhengig av bransje eller forretningsområde. Dere kan for eksempel lage en enkel CRM-løsning fra bunnen av, men uten all den avanserte funksjonaliteten og kunstige intelligensen som ligger i Dynamics 365 appene.
Bruk Power Apps dersom dere har behov for mer fleksibilitet og skreddersydde løsninger for generelle forretningsformål.