Hvordan bytte fra Workplace til Microsoft Viva Engage
Meta legger ned Workplace. For mange virksomheter vil Microsoft 365 og Viva Engage være et bedre alternativ for å skape engasjerende og inkluderende samhandling internt. Crayon Consulting hjelper kunder med å ta i bruk og lykkes med Microsoft Viva Engage.
Hvorfor bytte til Microsoft Viva Engage?
Microsoft Viva Engage er en plattform for å bygge fellesskap og styrke internkommunikasjon, designet spesielt for å fremme en åpen og inkluderende arbeidskultur. Viva Engage er integrert sømløst med Microsoft 365 og tilbyr funksjoner som personlige feeds, story-linjer og muligheten til å opprette og delta i fellesskap, alt i én plattform.
I Viva Engage kan du engasjere deg med kolleger, dele oppdateringer, og fremme kultur og fellesskap i din organisasjon. Viva Engage fungerer like godt på PC, Mac, og mobile enheter som iPhone, Android og iPad.

Hvorfor er Viva Engage et godt alternativ til Workplace?
Her er 6 gode grunner til å bytte fra Workplace til Microsoft Viva Engage:
- Integrerer med det du allerede bruker: Viva Engage kobler seg sømløst til Microsoft 365-appene som Teams, Outlook, Word og Excel. Dette betyr mindre forstyrrelser og mer effektivitet. Viva Engage kan også bygges inn i SharePoint intranett og dermed bidra til å gjøre intranettet mer interaktivt med mulighet for brukerstyrt dialog tilknyttet ulik tematikk eller som et sosialt supplement.
- Mer enn bare sosialt nettverk: Utover å dele innlegg og oppdateringer, kan du også engasjere deg i meningsfulle samtaler, delta i fellesskap og bygge sterkere teambånd.
- Tilpasset alle typer organisasjoner: Viva Engage er fleksibelt nok til å tjene enhver størrelse og type bedrift, fra små startups til globale konsern.
- Prioriterer sikkerhet og tillit: Med Microsofts plattform får du topp sikkerhet og overholdelse av strenge databeskyttelsesregler.
- Skalerer med din virksomhet: Viva Engage er designet for å støtte organisasjonens vekst, fra noen få til tusenvis av ansatte.
- Støtte er alltid tilgjengelig: Det tilbys omfattende støtte og ressurser for å hjelpe alle å få mest mulig ut av Viva Engage.
Få en trygg overgang til Viva Engage med Crayon Consulting
Microsoft Viva Engage åpner for nye muligheter for organisasjonskultur og internt engasjement, og med en solid plan kan dere realisere betydelige fordeler. Vi har bred erfaring med å levere vellykkede innføringsprosjekter, med fokus på endringsledelse og tilpasning.

Hvorfor er endringsledelse viktig?
Reduserer motstand
Endringsledelse hjelper med å forberede og støtte ansatte gjennom endringen
Sikrer jevn implementering
God endringsledelse sikrer at overgangen skjer jevnt og uten store avbrudd i daglig arbeid for å unngå tap av produktivitet
Gir opplæring og kompetanse
Dette sikrer at alle forstår hvordan de skal bruke Viva Engage effektivt, både alene og i samhandling med andre
Styrker intern kommunikasjon
Dette er viktig for å holde alle informert, engasjert og på samme side
Fremmer langsiktig brukeradopsjon
Ved å adressere og støtte de ansattes behov gjennom hele overgangsprosessen, legges grunnlaget for varig bruk av det nye verktøyet. Dette sikrer at investeringen i Viva Engage gir varige fordeler
Hvorfor velge Crayon Consulting?
Ekspertveiledning:
Vårt team med endringsledere, pedagoger, utviklere, og teknologer har bred erfaring med å innføre Microsoft-løsninger i et mangfold av bransjer. Vi gir veiledning og støtte gjennom hele overgangsprosessen, fra start til vedlikehold.
Skreddersydde opplæringsprogrammer:
Vi tilbyr opplæringsprogrammer skreddersydd til dine behov for å sikre at alle ansatte mestrer og kan dra nytte av Viva Engage.
Kontinuerlig støtte over tid:
Vi er her for dere også etter overgangen, for å sikre at dere fortsetter å få god nytte av Viva Engage.
Bevar eksisterende data:
Vi har erfaring med å ta vare på eksisterende data fra Workplace by Meta ved å migrere disse dataene til Microsoft 365.
Ta kontakt!
Ta kontakt med oss for å diskutere hvordan vi kan hjelpe dere med overgangen fra Workplace til Viva Engage. Vi er klare til å hjelpe dere med å jobbe sammen på helt nye måter.

Daniel Wiese-Møller
Salgsdirektør og prosjektleder